Strona główna/Deklaracja Dostępnosci

Deklaracja dostępności

Zespół Szkolno Przedszkolny w Czyżowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Czyżowicach.

Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • wybrane pliki do pobrania na stronie nie są dostępne cyfrowo,
  • część podstron nie posiada w pełni poprawnego formatowania treści, przykładu błędu: aktualność 140-lecie szkoły,
  • obrazy treści nie posiadają opisów alternatywnych, przykład błędu.
  • hiperłącza nie posiadają atrybutu title, przykłady błędów: Projekt czytam z klasą.

Ocena dostępności przeprowadzona została dla ostatnich aktualności, strony głównej, kontaktu, deklaracji i innych podstawowych z menu głównego. Istnieje możliwość, że w starszych materiałach na stronie mogą występować inne problemy z dostępnością cyfrową.

W przypadku jakichkolwiek problemów, potrzeby zapewnienia alternatywnej dostępnej formy informacji, prosimy o kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową.

Treści nieobjęte przepisami

  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane zostały przed dniem 23 września 2018 r.
  • treści prezentowane w intranecie lub ekstranecie, opublikowane zostały przed dniem 23 września 2019 r. i niepoddawane są od tego czasu przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji;
  • multimedia opublikowane zostały przed dniem 23 września 2020 r.;
  • treści niewykorzystywane są do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.

Plany zwiększenia dostępności na kolejny rok

Przygotowanie pliku ETR.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 4
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 4

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez firmę Agencja Interaktywna IntraCOM.pl S.C., która zadeklarowała wyżej określony poziom zgodności z wytycznymi aktualnego standardu WCAG.
Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie (1.44 MB)

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:

  • Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
  • Przejdź do menu głównego (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
  • Przejdź do wyszukiwania (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
  • Przejdź do mapy Strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)
  • Przejdź do Deklaracji Dostępności (Skrót klawiaturowy: ALT + 5)

Dane koordynatora dostępności

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marek Kurasz, . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 451 33 33.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Aleksander Kucza,
  • Adres:
    Zespół Szkolno Przedszkolny w Czyżowicach, ul.Wodzisławska 111, 44-352 Czyżowice
  • mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Szkoła podstawowa im. Wincentego woźniaka w Czyżowicach, ul. Wodzisławska 111, 44-352 Czyżowice

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony wschodniej. Istnieją dwa dostępne dla uczniów wejścia. Jedno z nich zaopatrzono w rampę, podjazd dla niepełnosprawnych. Do drugiego wejścia prowadzą tylko schody. Istnieje jeszcze trzecie wejście od strony zachodniej, prowadzące wprost z parkingu. Wejście to jest na tym samym poziomie co poziom parkingu. Nie ma zatem schodów ani podjazdów. Wejściem tym wchodzą tylko pracownicy szkoły, goście oraz inni korzystający z usług szkoły.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind

W starej części szkoły istnieją 3 kondygnacje: piwnica z szatniami uczniów klas 1-5, do której prowadzą jedynie schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Parter i półparter z korytarzem prowadzącym do nowej części szkoły, oraz Piętro na które prowadzą schody dwuetapowe. Piętro starej części szkoły jest połączone z 3 kondygnacją części nowej. Pomiędzy tymi częściami występują jednak schody. Stara część szkoły nie jest dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach. Nowa część obejmuje budynek dawnego gimnazjum i sali gimnastycznej. Jest zaopatrzona w windę, którą można dostać się na każdą kondygnację tej części szkoły poza piwnicą w której znajdują się szatnie uczniów klas 6-8. Sala gimnastyczna znajduję się na parterze i jest dostępna dla każdego. Winda jest umieszczona w świetle klatki schodowej i przystosowana jest do przewozu osób niepełnosprawnych. Winda spełnia wszystkie wymagania i posiada atesty. Jest na bieżąco konserwowana i sprawdzana.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych

Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Miejsce takie znajduje się na parkingu od strony zachodniej i jest specjalnie oznakowane. Znajduje się w pobliżu wejścia do szkoły na tym samym poziomie bez progów, schodów itp. Można łatwo dostać się do tej części szkoły.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Na podstawie zarządzenia dyrektora, do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Przedszkole Publiczne w Czyżowicach „Chatka Małolatka”, ul. Wodzisławska 110, 44-352 CZYŻOWICE

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Wejścia do budynku są dwa, oba zaprojektowano od strony parkingu.

Wejściem głównym wchodzą dzieci z rodzicami, pracownicy szkoły, goście oraz inni korzystający z usług przedszkola. Znajduje się ono od parkingu, na który można wjechać samochodem od ul. Wodzisławskiej, jak również można wejść furtką od ul. Gorzyckiej. Wejście to jest na tym samym poziomie co poziom parkingu. Nie ma zatem żadnych barier, progów, schodów ani podjazdów.

Drugie wejście, to wejście służbowe, prowadzące poprzez węzeł kuchenny i zaplecze przedszkola. Również jest na tym samym poziomie co poziom parkingu a posiada stopień. Jednakże tym wejściem nie mogą wchodzić do placówki osoby nieupoważnione.

Opis dostępności korytarzy

Dostępność do korytarzy, pomieszczeń administracji, sal lekcyjnych, szatni, ubikacji jest bez barier, progów, itd.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych

Przedszkole nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Placówka dysponuje jednym wyodrębnionym w/w miejscem parkingowym, znajduje się ono na wprost wejścia głównego do budynku.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Na podstawie zarządzenia dyrektora, do budynku przedszkola ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

do góry